10 Kasım 2008 Pazartesi

BEZELYE ÇORBASI VE SOMON BALIĞI

Benim kuzular artık çorba yemekten bıktı.Sebze çorbasını hiçç sevmediler.Yayla çorbası ve şehriye çorbasını ise severek yiyorlar.Ama her gün aynı şeyi yedirmek istemediğim için değişik alternatifler deniyorum.Bunlardan bir tanesi haftasonu denediğim bezelye çorbası.Hem çok basit hem de güzel.Hemen tarifi vereyim.Benim tarifler 2 kişilik:))

2 çay bardağı taze bezelye
1/2 çay bardağı pirinç
1 adet orta boy patates
1 küçük boy soğan
2 su bardağı kadar su yada tavuk suyu
(Ben tavuk suyunu daha önceden buz kalıplarına koyup dondurmuştum.Onlardan bir kaç tane atıyorum mutlaka her çorbanın içine.Çünki benim kuzular kıymalı çorba asla yemiyorlar.)
1 çorba kaşığı kadar zeytinyağı

Bezelyeler güzelce yıkanır.Patatesler soyulup, minik küpler şeklinde doğranır.Soğanda incecik doğranır ki daha kısa sürede pişsinler.pirinç ve su da ilave edilir.Hepsi kısık ateşte yumuşayana kadar pişirilir.Piştikten sonra tel süzgeçten geçirmek gerekiyor.Robottan geçirmeye kalkarsanız, bezelyenin kabukları kalıyor ve kuzular yiyemiyorlar.Yani benimkiler.O yüzden ben süzgeçten geçiriyorum.Kaselere koyup içine de zeytinyağlarını ilave ediyorum.Her kaseye 1 tatlı kaşığı koyuyorum.isterseniz kıyılmış dereotu, maydanoz yada nane ilave edilebilir.Ben genelde biraz nane ekleyebiliyorum.hoş koku versin diye.
Haftasonu birde kızlar yesin diye somon balığı almıştım.Somon Omega 3 bakımından gayet zengin bir balık.Hamileliğimde de sık sık balık tüketmeye çalışmıştım.Birde omega 3 hapı kullanmıştım.Şimdi balık yeme işini kızlara devrettim.Onlar yesinler istiyorum.Anne sütünden alıyorlar ama ne kadar?Neyse balığı güzelce yıkadım ve haşladım.Dedim haşlanınca yumuşak olur.Benimkilerde güzelce yer.Nerdeeeeeeeee...Damla zaten bir iki kere yedi sonra ağzından çıkarmaya başladı.Taneli şeylere karşı alerjisi var sanırım çocuğun.Ağzında bir şey istemiyor.Tembel benim kızım.Çiğnemeden yutma taraftarı.Karya ise biraz yedi.Ama o da zorlanınca baktım olmuyor.Biraz çorba ilave ettim içine.Azcık da haşladığım balık suyundan. Karya biraz daha yedi.Ama Damla mümkün diil.Neyse az da olsa yediler ya.Önemli olan bu benim için.Yavrularımın sağlıklı beslenmesi.Kuzularım benim.Anneniz sizin için her şeyi yapar.
Sizi o kadar çok seviyorum ki.

Hiç yorum yok: