11 Kasım 2008 Salı

REÇELLİ İRMİKLİ ANNE MAMASI

Kuzularıma değişik tat arama çalışmalarına devam ederken aklıma geldi.Sevgili blogdaşım Belkıs 1 çay bardağı suyla 2 tatlı kaşığı irmiği pişirip meyve püresiyle karıştırdığını söylemişti.Bende şöyle bir tarif uyarladım kuzularıma.Tarif 2 kişilik:

240 ml su
4 tatlı kaşığı irmik
8 ölçek devam sütü
2-3 tatlı kaşığı reçel

su ve irmiği pişiriyoruz.Biraz ılındıktan sonra içine devam sütünü koyuyoruz.Tatlandırmak için de reçel kullanıyoruz.Sonra da kuzulara afiyetle yediriyoruz.İstenirse reçel yerine pekmez de konulabilir.Ben değişik tatlar deneyeceğim için bir gün reçelli, bir gün pekmezli, bir gün de meyve püreli yapmayı düşünüyorum.

6 yorum:

Gülden ve Kasım Doruk dedi ki...

SIDIKOŞCUM GÜZEL TARİF GÖRÜNÜYOR AMA REÇELDE ŞEKER OLABİLİR TATLANMASI İÇİN PEKMEZ KOYARSAN DAHA FAYDALI OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORUM, SADECE TAVSİYE..
ÇOK ÖPTÜM..

Belkıs dedi ki...

Dilekcim tatlandırmak için biz pekmez kullanıyoruz Ece seviyor. Değişik tat için iyi öğütülmüş cevizde ilave edebilirsin.

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

pekmezi bende denemek isterdim kızlar.Ama benim kuzular biraz uyuz bu konuda.Önce denemek istedim normal tatla yiyorlarmı acaba diye.Çünki damak tatlarına çok düşkünler.her şeyi yemiyorlar.Biz normalde de pekmezi kahvaltılarına koymuyoruz.Arada kaşıkla veriyoruz.KAhvaltılarına koyduğumuz zaman kahvaltılarını da yemiyorlar çünki.

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

Belkıscım cevizi bazen kahvaltılarına koyuyorum ben.İyice ezip karıştırıyorum eğer bulamaç olarak vericeksem kahvaltıyı.Ama bu aralar tek tek yiyorlar. Yumurtayı ayrı, peyniri ayrı, tereyağı ayrı.ıhlamur çayıyla birlikte.Aslında bizim drumuz ceviz verme henüz demişti.alerji yapabilir diye.Ama ben o arada epey bir süredir veriyordum ve alerjide yapmamıştı.omega 3 açısından arada veriyorum ben napim.

Belkıs dedi ki...

Reçelleri kendin yapıyosan şekersizde yapabilirsin. Hazır alıyosan şekersiz olanlarıda var sadece meyvelerin kendi şekerleri ile yapılan.
Bilgine :)

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

teşekkür ederim belkıs teyzoş. aklımda bulunsun.